یادگیری زبان دوم
نقش ارزیابی مشارکتی در توانایی درک مطلب زبان آموزان ایرانی از دیدگاه نظریه فعالیت محور

مینا سقای بلغاری؛ پرویز بیرجندی؛ پرویز مفتون

دوره 8، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 129-163

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.39946.375

چکیده
  در سالهای اخیر، مهارت خواندن در زبان انگلیسی تحت تاثیر جنبه اجتماعی زبان آموزی قرار گرفته است. نظریه فعالیت محور در این راستا، خواندن و درک مطلب را فعالیتی اجتماعی محور تعریف می کند که نیازمند توزیع فرآیندهای شناختی بین مدرس، زبان آموز، سایر زبان آموزان و ابزارهای مربوط است. نظر به اینکه مشارکت و تقسیم کار از محورهای اصلی نظریه فعالیت ...  بیشتر